Range Rover Evoque HSE Si4 – SUV s geny sportovce

Range Rover Evoque 01

Do redakčního testu se nám tentokrát dostala zajímavá varianta nejmenšího SUV nabízeného automobilkou Jaguar Land Rover. Jednalo se o model Evoque HSE Si4, tedy o provedení disponující přeplňovaným benzínovým motorem Ingenium s výkonem 290 koní.

Nejedná se o motorizaci jen tak ledajakou, tímto motorem disponuje například i základní motorizace Jaguaru F-Type.

Evoque je zajímavou a oblíbenou verzí, přidejme si k tomu ještě tento skvělý motor, výbornou automatickou převodovku a dostanete opravdu velice zajímavé vozidlo.

Jeho vnější design působí o poznání dynamičtějším dojmem, než je zvykem u jeho větších sourozenců, přesto stále disponuje klasickými tvary a jeho vzhled je jasně čitelný a rozpoznatelný. Evoque není ověnčen žádnými líbivými pozlátky, jedná se o klasické, decentní a elegantní linie.

Přední partie disponuje poměrně mohutnými nasávacími mřížkami, které společně s předními světly tvoří dynamickou kompozici.

Evoque disponuje vcelku originální a pro něj typickou boční partií, jedná se zde o velký kontrast plné a prosklené části. Vůz tak působí mohutně a bytelně. Zajímavostí je také výrazné rozšíření bočních lemů, které je nejvíce patrné u předního kola, kde lem přechází v jasnou linku, která navazuje na přední světlomety a odděluje kapotu od blatníků.

Jasný předěl mezi prosklenou a plnou částí karoserie přechází plynule do zadní partie. Ta je ve své spodní části vybavena dvojicí koncovek výfuku, dále pak decentním difuzorem. Celkem kontrastně, ale efektně působí malé zadní lampy, které mají obdobně jako lampy přední nádherný světelný podpis. Střecha je v rámci zadní partie přetažena do decentního lízátka s integrovaným brzdovým osvětlením.

Mohlo by vás zajímat:  Yamaha XSR 900 SP: Povedený ,,naháč´´ z Japonska, s hodně nabroušeným mečem

Testovaná verze, vybavena paketem Dynamic, disponovala krásnou kombinací bílého laku s černou střechou a černými dvacetipalcovými koly. Jednoduše skvělá a líbivá kombinace.

Interiér vozu opět působí velmi decentně a elegantně. Palubní deska je čitelná a dobře přehledná, její horizontální členění je jasné a stran ovládání velice intuitivní.

U testované verze jí disponoval 10,2 palců široký dotykový displej palubního infotainmentu, který známe z testovaných Jaguárů. Displej je poměrně naklopen a to ve sklonu samotné palubní desky. Dále je integrován do chromovaného rámečku (obdobně jako volič automatické převodovky), který Vám navíc dobře poslouží jako podpěra pro ruku při jeho ovládání. Na rozdíl od palubního počítače s Vámi komunikuje v češtině.

Palubka přístrojů disponuje klasickým rychloměrem a otáčkoměrem, mezi nimi potom zmiňovaným displejem palubního počítače ovládaného z volantu. Volant je dobře padnoucí, obšitý kůží a samozřejmě multifunkční a vyhřívaný.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid – babí léto s pluginem

Jedinou slabinou interiéru, pro mne, byly ovladače CD mechaniky a klimatizace, umístěné na středovém tunelu, oproti zbytku interiéru působily o stupeň lacinějším dojmem.

Středovému tunelu dále dominuje klasický, výsuvný ovladač automatické převodovky, dále pak volič jízdních režimů a odkládací prostor s loketní opěrkou. Kožená sedadla jsou pro přední posádku laděna sportovně a mají dobré boční vedení.

Interiér testované verze tvoří společně s jeho vnějším vzhledem kompaktní celek, který má šmrnc a těžko mu po této stránce něco vytknout.

Přejděme ale k tomu nejzajímavějšímu a to k motoru. O pohon tohoto krasavce se staral zážehový čtyřválec Ingenium. Tento motor pod označením Si4 disponuje turbodmychadlem se dvěma kanály pro přívod výfukových plynů, elektrohydraulické řízení sacích ventilů a přímý vstřik s tlakem 200 barů. To vše má za následek výkon 213kW / 290 koní a točivý moment 400 Nm.

Motor disponuje kontinuálním tahem bez jakékoliv známky přítomnosti turba. Čekání na jeho zátah se jednoduše nekoná. Spolupráce s devítistupňovou automatickou převodovkou s funkcí Quickshift funguje skvěle. Její naladění má ryze sportovní charakter, ten je podtržen možností přepnutí do sportovního režimu a řazení pádly pod volantem. Evoque je jedno z mála testovaných aut v poslední době, u kterého jsem si řazení pádly opravdu užil.

Mohlo by vás zajímat:  Test Peugeot 308 HYBRID: Souhra benzínu a elektřiny v designové lahůdce

Testovaný Range Rover Evoque v dané specifikaci má ryze sportovní charakter, poměrně rychle Vás nechá zapomenout na svojí příslušnost ke kategorii SUV. V zatáčkách je skvělý, na dálnici komfortní, ve městě se občas bohužel projeví jeho dvacetipalcové disky s nízkoprofilovým obutím, ale jinak je obratný a hbitý. Evoque se samozřejmě do určité míry vyrovná i s terénem, díky svým malým převisům, pohonem 4 x 4 a asistenčním systémům je k tomu dobře vybaven.

Spotřeba vozu je samozřejmě odvislá od stylu jízdy. Testovaný Evoque a jeho motorizace Vám těchto jízdních profilů nabízí opravdu hodně. V rámci šetrné jízdy se s ním dostanete na 9 litrů, ve městě si řekne o 12 litrů a při razantní jízdě (která mu opravdu není cizí) letí spotřeba logicky nahoru.

Range Rover Evoque nás v testované verzi velmi potěšil. Rozmanitost jeho jízdního projevu je díky skvělému motoru a převodovce opravdu veliká. Přidejme si k tomu jeho originalitu a šarm a nelze si ho nezamilovat.

Vlastně ano, jedna věc by tu byla, základní testovaná verze se silnějším benzínovým čtyřválcem začíná na 1 726 065 Kč včetně DPH.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora