SsangYong ukázal v Paříži dva nové koncepty

Rok 2015 bude pro korejský SsangYong na evropském trhu zřejmě klíčový. Hned na začátku roku se totiž vytasí s modelem X100, novým SUV segmentu B, který bude jedním z klíčových hráčů značky na starém kontinentu. Jak bude novinka s pravděpodobností blížící se stovce vypadat naznačují koncepty XIV-Air a XIV-Adventure.

Ačkoliv v nich na první pohled nemusíte vidět souvislost, na 99% se díváme na dvě budoucí varianty modelu X100. Zatímco Air předznamenává spíše na město orientovanou variantu, Adventure je pro změnu spíše dobrodužnějším typem. Co se do série určitě nezachová, to jsou odnímatelné střešní panely typu targa, jimiž XIV-Air disponuje. Co by se naopak do série dostat mohlo, to je efektní dvoubarevné lakování obou modelů, tvar světel s LED diodami pro denní svícení, nárazníků či zvedající se linie bočních oken. Charakteristickým prvkem 4195 mm dlouhého SUV s rozvorem 2600 mm se nejspíše stanou též krátké převisy karosérie.

Mohlo by vás zajímat:  Honda v New Yorku představí kompaktní SUV

Interiér je díky odnímatelné střeše vidět pouze u modelu XIV-Air, kde vypadá prakticky zcela sériově. Modro-béžové čalounění mu sluší a interiér tím vypadá více luxusně, než jaký by asi jinak byl. Svůj podíl na tom však jistě má i centrální dotykový displej, připomínající trošku nové Volvo XC90, přes který se budou ovládat veškeré palubní funkce auta. Mezi ně patří digitální dvouzónová klimatizace, audiosystém s MP3/USB/Aux konektivitou, přípojkou pro iPod a iPhone nebo funkcí „zrcadlení“, kdy se na displeji v autě ukazuje to co na telefonu, a zadní parkovací kamera. Zcela digitální přístrojový panel umí až pět barev podsvícení.

Mohlo by vás zajímat:  Paříž 2012 - Mini Paceman oficiálně

Pod kapotami obou SUV najdeme šestnáctistovku, v XIV-Air však jezdí na naftu a v XIV-Adventure na benzín. Jakkoliv neznáme přesné výkonové hodnoty, oba motory dostanou pohon předních nebo všech kol a manuální nebo automatickou převodovku. Jediným čísly, které korejská automobilka zveřejnila, jsou hodnoty emisí CO2 – v případě benzínu s pohonem předních kol a manuální převodovkou je to 140 – 150 g/km, pokud zvolíte diesel tak ve stejné kombinaci vypustí XIV do ovzduší jen 110 – 120 g/km. Oba modely mají ve výbavě systém stop/start, indikátor správného řazení a plní emisní normu Euro 6.

Mohlo by vás zajímat:  SUV od Bentley v prodeji od 2016

Jak velí moderní doba, i XIV disponuje množstvím elektronických bezpečnostních pomocníků, z nichž tím asi nejvýraznějším bude ESP, monitorující silnici i stav vozidla a podle těchto dat upravující rychlost, účinnost brzd či řízení. Rozjezdům do kopce pomáhá Hill Start Assist, v případě nouzového brzdění se řidičům za Vámi jistě bude hodit Emergency Stop Signal. V interiér najdeme kompletní sadu airbagů včetně kolenního pro řidiče. 

Zdroj: SsangYong