Test Mitsubishi L200 PLUS INSTYLE – stálice segmentu dostala větší výkon a také více stylu

Mitsubishi L200 šesté generace již celkem dobře známe. Redakčnímu testu jsme podrobili jak základní verzi s šestistupňovým manuálem, tak jsme si mohli vyzkoušet i expediční speciál RockProof 2, který nás obohatil o nejeden zajímavý zážitek.

Nyní tu ale máme „dvoustovku“ s označením Plus, která dostala nejen výkonnější motorizaci, ale také pár zajímavých stylových a praktických doplňků.

Foto: Jan Horský

Exteriér – více stylu pro testovanou verzi

Aktuální šestá generace vůz obohatila o tvary, se kterými přišel již model Eclipse Cross. Samotné tvarování převážně pak přední partie je velmi typické a vytváří tak aktuální designový směr vozů této automobilky.

Avizovaná přední partie disponuje dvojicí zalomených linek, které podtrhují přední světlomety. Od tohoto prvku se následně odvíjí jak přední maska, tak i výrazná nika ukrývající směrová a mlhová světla.

„Dvoustovka“ si i v aktuální generaci ponechává zcela typický, mírně zakloněný, boční profil. Na krátký převis přední části karoserie navazuje k zadní nápravě posunutá „dvoukabina“, celou tuto partii pak uzavírá nákladová plocha s poměrně výrazným zadním převisem.

Foto: Jan Horský

Na aktuálně testovaném kousku si české zastoupení značky dalo opravdu záležet a po stránce vnějšího designu vůz obohatilo o pár slušivých doplňků. Velmi efektním a značně praktickým se stala integrovaná LED rampa na střeše vozu, samotná korba pak byla obohacena o decentní rám a ryze praktický a uzamykatelný kryt korby.

Foto: Jan Horský

Interiér – v duchu nejvyšší výbavy Instyle

Testovaná „dvoustovka“ disponovala nejvyšší výbavou Instyle, její interiér tedy působí velmi bohatým dojmem. Vnitřní vybavení vozu zahrnovalo například kožené čalounění všech sedadel, předních navíc s možností výhřevu ve dvou úrovních, dále multifunkční čtyřramenný volant, asistent hlídání vybočení z jízdního pruhu, bezklíčové ovládání nebo parkovací kameru.

Palubní deska vozu působí opravdu mohutným dojmem, je však přehledná a vše máte tzv. po ruce. Vévodí ji dotykový displej spravující audiosoustavu, telefon a samozřejmě navigaci.

V rámci středové části palubní desky pak máme ještě ovladače dvouzónové automatické klimatizace, nebo ovládání výhřevu předních sedadel a USB porty.

Středový tunel disponuje voličem automatické převodovky a kruhovým voličem pohonného ústrojí, dále pak klasickou ruční brzdou, prostorem pro uložení nádoby nápoje a loketní opěrkou.  

Ukazatele v rámci kapličky přístrojů před řidičem jsou klasické analogové. Mezi nimi je potom umístěn malý digitální displej, který vás informuje o spotřebě, dojezdu, najetých kilometrech, aktuálně zařazeném převodovém stupni, nebo o zvoleném typu pohonného ústrojí.

Mohlo by vás zajímat:  Test Peugeotu Rifter se střešním stanem – prostorné rodinné MPV s obytným podkrovím

Celkově je interiér dvoustovky prostorný, samotné sedáky nabídnou dostatečné dimenze a ani cestující na zadních sedadlech žádnou nouzí o prostor netrpí.

Foto: Jan Horský

Samotná korba provedení DOUBLE CAB nabízí plochu o rozměrech 1,52 x 1,47 metru a je možné na ni naložit až tunu nákladu. Rozhodně pak chválím přítomnost výsuvné a uzamykatelné rolety.

Interiér vozu nezapře svůj pracovní původ, k jeho přednostem ale díky tomu patří i jistá fortelnost. Rozhodně by si však zasloužil jisté omlazení a celkové sjednocení grafického pojednání jednotlivých ovladačů.

Foto: Jan Horský

Motorizace a jízdní dojmy verze PLUS

Verze Plus nabízí vyšší výkon pro jedinou nabízenou naftovou motorizaci. Toho bylo dosaženo úpravou stávající pohonné jednotky externí firmou. Naftovému čtyřválci byl tedy navýšen výkon ze 110 kW na 127 kW, dále byla upravena také hodnota točivého momentu ze 400 Nm na 502 Nm. Tyto úpravy pak nemají žádný přesah do samotné záruky, ta i nadále trvá po dobu 7 let, nebo do ujetí 150 000 km.

S výkonností naftové „dvoustovky“ jsem nikdy neměl problém. Od vozu a jeho charakteru primárně neočekáváte žádné závodnické manýry. Navýšení výkonu tedy beru jako jisté „plus“. Co bych ale jistě ocenil, je lepší reakce vozu na plynový pedál, zde „dvoustovka“ lehce otálí a až po chvíli vyrazí s nečekanou chutí do života. Naftová motorizace je kultivovaná a směrem do kabiny pak slušně odhlučněná.

Testovaný vůz byl vybaven šestistupňovým hydroměničovým automatem Aisin. K jeho chování pak nemám žádných výhrad, ano střídání jednotlivých rychlosti je lehce rozvážnější, přesto ale plynulé, jízdní projev je pak i u tohoto „pracanta“ díky automatu uživatelsky velmi komfortní.

Průměrná spotřeba výkonnější verze s automatickou převodovkou se v rámci týdenního testu pohybovala na slušné hodnotě okolo 8,0 litrů na 100 km.

Podvozkově stojí vůz na klasickém tuhém rámu. Přední náprava disponuje dvojitými lichoběžníkovými rameny s vinutými pružinami a stabilizátory, vzadu jsou pak zachována, dle údajů výrobce zdokonalená, listová péra, která umožňují vysoké zatížení korby.

Mohlo by vás zajímat:  Test 2021 VW Caddy 2.0 TDI: Větší a lepší

Dvoustovka dále disponovala systémem Super Select-II, jehož mezinápravový diferenciál umožňuje ponechat systém 4WD zařazený i na zpevněném povrchu. Během jízdy můžete přepnout z pohonu 2WD (2H) na 4WD (4H) až do rychlosti 100km/h. V případě zhoršených podmínek přepnete do režimu 4HLc, který je určený pro členitý terén nebo na 4LLc určený pro stoupání do prudkého svahu, bahno nebo hluboký sníh.

Asistent OFF ROAD přizpůsobuje chování a reakce vozidla v závislosti na zvoleném režimu, povrchu. Mezi tyto režimy patří Gravel (štěrk), Mud/Snow (bahno/sníh), Sand (písek) nebo Rock (kameny). Systém následně automaticky upraví výkon motoru, nastavení převodovky a charakter brždění pro optimální jízdní vlastnosti.    

Pro navození ještě „chlapáčtějšího“ dojmu byl testovaný vůz obohacen o sound generátor od firmy Kufatec (Sound Booster). Ten je umístěn nad zadním pravým kolem a jeho zvukový projev je sladěný s projevem pohonné jednotky. Pomocí mobilní aplikace je pak možné zvukový projev měnit. Osobně nejsem moc příznivcem těchto falešných „dochucovadel“, ale v tomto případě mi to přišlo jako malé zlo. Zvuk vychází přirozeně z exteriéru, navíc od prostoru zakončení výfukové soustavy, nakonec ani uměle vytvářený zvuk mi nepřišel nikterak přehnaný.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Mitsubishi L200 pořídíte v rámci akční ceny od 823 250 Kč včetně DPH, jedná se o základní výbavu Invite se 110 kW naftou pod kapotou a šestistupňovou manuální převodovkou. Silnější základní verzi Plus pak pořídíte od 850 850 Kč včetně daně.

Dalším výbavovým stupněm je Intense, který již nabídne i šestistupňový automat, konkrétně od 949 650 Kč. Vrcholná výbava Instyle pak startuje od 1 032 650 Kč, silnější verze Plus od 1 060 250 Kč.

Šestá generace velmi pozitivně obohatila vnější vzhled vozu o značnou dávku robustnosti, aktuálně testovaná verze pak přidala líbivé a praktické doplňky. Verze Plus nabídne vyšší výkon původní vznětové motorizace, který přispívá k celkově dobrým a univerzálním jízdním vlastnostem vozu.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

 

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora