TOP 3: Aneb vozy, které si zamilujete na první pohled

Mít pořádné auto je snem snad každého vysokoškoláka. Jenže v dnešní době máme na výběr ze stovek modelů všech světových značek. Tak které si vybrat? Do našeho výběru jsme zařadili tři vozy, které sice pocházejí z rozdílných evropských zemí, ale jedna věc je přesto spojuje- naprosto úchvatný design, jenž nenechá prakticky nikoho chladným. A přesto, že všechny tři hrají i na sportovní notu, dokážou být i překvapivě úsporné.

Alfa Romeo Giulietta

Tahle italská kráska vypadá ze všech stran naprosto úchvatně a sexy. Přední část 4,35 m dlouhého vozu evokuje supersportovní model 8C Competizione. Dominuje jí rozměrná chromovaná maska chladiče s logem automobilky a pěti vodorovnými žebry, kterým báječně sekundují oválné přední světlomety s integrovanými LED diodami určenými pro denní svícení. Vše společně s předním nárazníkem do sebe zapadá a vytváří opravdu harmonický celek. Na přední část navazuje boční profil vozu, který vypadá neméně znamenitě. Chromované lemy oken, kliky předního páru dvěří a vnějších zpětných zrcátek, ladné linie – zkrátka pravý italský design. Co nám naopak zůstane skryto, jsou kliky druhého páru bočních dveří, které se přestěhovaly k C-sloupku. Při pohledu ze zadu se pak Alfa Romeo Giulietta chlubí dvojicí protáhlých světlometů. Ale přesto, že Giulietta (kterou jsme Vám ostatně již představili v našem redakčním testu)  je ženského rodu a sex appeal má jako Gina Lollobrigida v nejlepších letech, nepůsobí nijak zženštile. Sportovní charakter v sobě nezapře.

Mohlo by vás zajímat:  Studenti VŠB-TUO staví vlastní formuli

Designu navíc báječně sekunduje přeplňovaná čtrnáctistovka Multiair o maximálním výkonu 125 kW (170 koní) vrcholícího u 5500 otáčkách za minutu a 250 Nm točivého momentu, která je standardně spojena s šestistupňovou manuální převodovkou s kovovou hlavicí řadící páky. Do toho si připočítejte sportovní sedadla, hliníkové pedály a multifunkční volant a vyjde Vám z toho naprosto výjimečné vozidlo, které se nezalekne ani ostřejšího zacházení.

Citroën DS3

Francouzskou designovou školu v našem výběru reprezentuje nejmenší model z divize DS, konkrétně Citroën DS3, jenž je sice na trhu již od 2010, ale přesto stále vypadá jak zjevení z úplně jiného světa. A je úplně jedno, zda za to může obří maska chladiče, agresivní světlomety nebo profil karoserie, který si s žádným jiným vozem nespletete. Ostatně nuda nevládne ani v interiéru. Vidět můžeme sportovní sedadla, budíky s chromovanými rámečky a atypicky řešenou palubní desku v retro stylu. Pokud nechcete být neustále v centru pozornosti, tak o DS3 radši ani neuvažujte.

Mohlo by vás zajímat:  Václav Brožík - Vzpomínka na slavného karosáře

Jako nejvhodnější motorizaci považujeme přeplňovaný čtyřválec THP o zdvihovém objemu 1,6 litrů disponující výkonem 115 kW (155 koní) při 6000 otáčkách za minutu. Výkon je podpořen točivým momentem 240 Nm dostupném již od 1750 otáček. Pohonná jednotka je spojena s koly přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, díky které si můžete užít zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,3 vteřiny. Nevšední jízdní zážitky navíc podtrhuje nízká pohotovostní hmotnost 1240 kilogramů a skvěle naladěný podvozek. Ten je příjemně tuhý a nedovolí karoserii výraznější boční náklony při průjezdu zatáčkou. Daní za dravé a sportovní svezení je bohužel odskakování na větších nerovnostech. Při pohledu na atraktivní karoserii však trochu toho drncání lehce odpustíte. Navíc od příštího roku bude DS3 k dostání také s plátěnou střechou.

Mini Cooper

Perfektní design a fantastická přilnavost na vozovce. Jen těchto pár slov stačí k tomu, abychom dokázali charakterizovat kultovní Mini Cooper, které je tu s námi od roku 2007 již ve své druhé novodobé generaci. Přesto ani přibývající roky neubírají tomuto roztomilému vozidlu na kouzlu. Velké kulaté přední světlomety, kontrastní barva střechy, bohaté chromování či působivá boční silueta. Není jediné místo, kde by retro Mini vypadalo nudně. Fádní není ani interiér s velkým, centrálně umístěným rychloměrem. Jen spolužačky na zadních sedadlech se budou muset smířit se stísněným prostorem.

Mohlo by vás zajímat:  Prezentace Land Roveru Discovery a Range Roveru Evoque v Rakousku

Benzinová šestnáctistovka z našeho výběru se sice musí obejít bez turba a nabídne tak výkon jen 90 kW (122 koní) při 6000 otáčkách za minutu a točivý moment 160 Nm, přesto je vůz naladěn hodně sportovně. Motor s ochotou akceleruje již od 2500 otáček. S robustní řadící pákou s přesnou kulisou a příjemně mechanickým odporem je radost řadit, díky čemuž se Vám Mini odvděčí jak slušným pružným zrychlením, tak skvělými jízdními výkony. Lví podíl na tom má optimální rozložení hmotnosti, široký rozchod, krátké převisy a nízko položené těžiště. Tohle Mini zkrátka miluje okresky, kde se chová neuvěřitelně jistě a svému řidiči vykouzlí úsměv na tváři v každé ostře projeté zatáčce.