Tyto vychytávky v moderních autech nejsou praktické ani levné

Business Man Operates Car

Na jednu stranu je tu citelný tlak na ekologický provoz aut, který se projevuje, nejen když dojde na motory, jejich typ, objem a výkon, ale také na jednotlivé díly. Ty by totiž měly mít pokud možno neutrální uhlíkovou stopu, a tak jsou auta prodávaná v Evropě stále dražší, byť společensky zodpovědnější. A na druhou stranu se do nich dostává stále více vychytávek, které by měly cestování ulehčit, nebo alespoň zpříjemnit. Některé z nich jsou však spíše kontraproduktivní a ve skutečnosti vás budou stát spoustu peněz, ale mnoho nepřinesou. Čeho se při výběru nového vozu vyvarovat?

Mohlo by vás zajímat:  Dobíjecí místa pro elektromobily mívají jednu obrovskou nevýhodu. Stačí, když začne trochu pršet

Digitální nebo automatická klimatizace

Automatická klimatizace si občas dělá, co chce, a řidič ani spolujezdci s ní mnoho nenadělají. Takže to rozhodně není cesta, kterou by se měly automobilky ubírat. Digitální, respektive digitálně ovládaná klimatizace, vypadá na první pohled o poznání atraktivněji, ale té klasické se nevyrovná. Tedy ne ve funkčnosti, ale právě v ovládání. Potřebujete totiž jen tlačítko, které ji spouští, a kolečko, kterým regulujete teplotu. Tak jednoduché to je, ale v případě digitálního ovládání většinou musíte listovat na obrazovce infotainmentu, než se dostanete k tomu, co potřebujete.

Mohlo by vás zajímat:  Zimní počasí nahrává řidičům, kteří záměrně porušují předpisy. Používají známou výmluvu na zasněženou vozovku
Zdroj obrázku: Freepik

Infotainment

Čímž se dostáváme k další položce našeho seznamu, a to té nejdražší. Infotainment, tedy velká dotyková obrazovka a příslušný software, vás vyjde na několik desítek tisíc. A dostanete přístroj, který začnete brzy nenávidět. Pokud není připojený k internetu, třeba prostřednictvím vašeho mobilu, navigace v něm bývá neaktuální. Najít to, co zrovna potřebujete, na několika obrazovkách plných tlačítek nebývá jednoduché. A celkově jde o plýtvání penězi.

Elektrická ruční brzda

Další elektronická vychytávka, která se svému generačnímu předchůdci nemůže rovnat. Klasická ruční brzda je jednoduchá, efektivní a levná. Ta elektrická se aktivuje stisknutím tlačítka, někdy na panelu infotainmentu. Je podstatně náročnější na údržbu a navíc nepoznáte, že je něco v nepořádku, dokud se auto nečekaně nerozjede, když nemá.

Zdroj: https://www.thezebra.com/resources/driving/future-car-design/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora