Provoz na českých silnicích a dálnicích je hodně ovlivněn jednotlivými ročními obdobími. A těm bychom měli přizpůsobit nejen styl jízdy, ale také údržbu vozu. Pomiňme teď výměnu pneumatik, kterou ukládá zákon každému, kdo nejezdí na celoroční sadě. V tomto článku se zaměříme na podzimní údržbu auta, se kterou by řidiči neměli otálet déle než do poloviny října, kdy už se podzim většinou ukáže v plné síle. Takže na jaké úkony je vhodné se v září či prvních říjnových týdnech zaměřit?
Údržba klimatizace
Jestli něco dostává v létě zabrat, je to právě klimatizace. Češi obvykle chladí více, než doporučují odborníci, a tak se často vozí v autech s interiérovou teplotou lehce přes dvacet stupňů i ve chvíli, kdy se venkovní teploty vyšplhají k 35 °C. Po létě je proto vhodné vyčistit filtry, které jsou důležitou součástí klimatizace. Je potřeba zbavit je různých bakterií a plísní, které se na nich uchytávají, aby se v sychravém a vlhkém podzimním počasí nemnožily. Mějte na paměti, že tuto část údržby děláte hlavně pro své zdraví.
Mrkněte na baterii
Na konci léta je dobré zkontrolovat, v jakém stavu je vaše autobaterie, abyste pak nebyli nemile překvapeni, až udeří hluboké mrazy. Autobaterie časem a pravidelným dobíjením a vybíjením degradují, a tak klesá jejich maximální kapacita. Tu si můžete změřit, případně můžete nechat stav baterie diagnostikovat v autoservisu. Pokud je v pořádku, bude stačit ji před zimou pořádně dobít. A má-li svá nejlepší léta za sebou, zvažte její výměnu za novou.
Není čas vyměnit olej?
Také motorový olej se přes léto vyjíždí rychleji, horké letní dny totiž dávají motoru zabrat. A tak byste měli jeho stav jednou za čas zkontrolovat a případně jej vyměnit. Olej by se měl standardně měnit po ujetí 10–20 tisíc kilometrů, případně jednou ročně, ale může se stát, že po letní dovolené bude vaše auto výměnu potřebovat jako sůl.
Zdroj: https://www.nationaldispatch.com/10-tips-to-prepare-your-car-for-fall/