„V garáži svůj elektromobil nenabíjejte, způsobujete velkou finanční škodu,“ kritizoval mě správce domu

Man Plugging Charger Into Electric Car Charge Station

Každý večer, když jsem se vrátil domů z práce, jsem připojil svůj elektromobil k naší domácí zásuvce. Byla to standardní domácí zásuvka, s níž se nabíjení táhlo neskutečně dlouho, ale na mé denní dojíždění do práce to bylo více než dostatečné. Počáteční nadšení z nového elektrického auta, které jsem získal ve firmě jako služební, brzy vystřídalo překvapení ohledně nákladů na nabíjení.

Domácí parkoviště s „bonusy“

Bydlím v menším moderním bytovém komplexu s podzemními parkovacími místy, která jsme si mohli koupit. V ulici je parkování téměř nemožné, takže to byla logická volba. K parkovišti bylo připojeno několik zásuvek určených pro všeobecné potřeby, jako je např. připojení vysavače při čištění auta. Já jsem je využíval pro nabíjení svého elektromobilu.

Mohlo by vás zajímat:  Nedodržování pravidel ve středním pruhu akorát naštve ostatní řidiče a vzbudí pozornost policie

Zásuvky nejsou pro nabíjení aut!

Jenže po několika týdnech přišel první problém. Správce budovy mě upozornil, že nemohu nabíjet svůj vůz v garážích. Zpočátku mi nebylo jasné, proč by měl s tím problém. Poté mi ale vysvětlil, že jde o náklady na elektřinu. Zásuvky v garáži byly určeny pro krátkodobé použití několika spotřebičů, ale rozhodně ne pro dlouhodobé nabíjení vozidel.

Zdroj obrázku: Freepik

Elektřina je společným nákladem

Nepřítomnost vlastního měřidla pro danou zásuvku znamenala, že všechny náklady na elektřinu byly rozloženy mezi všechny obyvatele budovy. Moje pravidelné nabíjení tak nevědomky financovali všichni. Byl jsem na to upozorněn až po několika týdnech.

Mohlo by vás zajímat:  Bezpečnostní pásy někteří zásadně nezapínají. Nad jejich argumenty zůstává rozum stát

Přistoupil jsem k tomu čestně a nabídl, že uhradím veškerou spotřebovanou elektřinu, která byla nad rámec běžné spotřeby. Zároveň jsem slíbil, že už v garáži nabíjet nebudu. Přestože bylo skvělé mít tak nízké náklady na nabíjení, chápu nespokojenost ostatních. I já bych se necítil dobře, kdybych musel přispívat na provoz cizího vozidla.

Ale kde budu nabíjet?

Je tu ale i stránka negativní, ač jsem nabízel, že si na zásuvku připojím své měření, budu ji stále používat a následně zaplatím vše co jsem spotřeboval, pro správce domu je něco podobného prý neakceptovatelné. V tu chvíli začínám mít s provozem elektromobilu problém, protože jezdit pár kilometrů na nabíječku a sedět několik hodin v autě, to se mi moc nechce. Tak už zbývá jenom prodlužovací kabel z mého bytu, natažený společnými prostory až do garáže. Tohle zkusím jako první a uvidíme, jestli správce domu změkne.

Mohlo by vás zajímat:  Ne každý umí startovat správně. Kvůli maličkostem nemusí auto vůbec naskočit

Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek Tomáše D.

Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora