Volkswagen představil Twin-Up, který používá techniku z modelu XL1

Revoluční Volkswagen XL1 rozhodně není pro každého, navíc bude soukromníkům poskytován pouze ve formě pronájmu. Jeho revoluční technika však naštěstí nezůstane nevyužita – diesel-elektrické ústrojí si vypůjčil Volkswagen Twin-Up

Jedná se tak již o několikátou verzi populárního prcka z dílen wolfsburgské automobilky. Twin-Up má pod kapotou vznětový dvouválec o objemu 0.8 litru s výkonem 48 koní a točivým momentem 119 Nm, který podobně jako u XL1 podporuje elektromotor. V Twin-Upu má však o 21 koní vyšší výkon (celkem 48 koní) a akumulátory, ze kterých bere model energii mají kapacitu 8,6 kWh (XL1 má kapacitu pouze 5,5 kWh). Na 33 litrů byla zvětšena také nádrž na naftu.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota pracuje na bezdrátovém dobíjení vozidel

Celkový výkon 75 koní a točivý moment 214 Nm přenáší na přední kola sedmistupňová dvouspojková převodovka. Ta dovolí 1205 kg vážícímu modelu zrychlit na 100 km/h za 15,7 sekundy, maximální rychlost je však omezena na 140 km/h (v elektrickém režimu na 125,5 km/h). Většinu případných zájemců však bude stejně nejvíce zajímat spotřeba – ta je v kombinovaném režimu jízdy 1,1 l/100 km a emise CO2, vypuštěné za 1 km, dosahují hranice 27 g. Dojezd na naftu Volkswagen neuvádí, na čistou elektřinu však ujedete 50 km.

Mohlo by vás zajímat:  Koncept MINI Aceman: první čistě elektrický crossover v nové rodině modelů MINI

Zdroj: Volkswagen