Volkswagen začíná odhalovat nový Passat

41 let a celosvětově 23 miliónů prodaných kusů. To je bilance sedmi generací Volkswagenu Passat, který se tak stal jedním z nejprodávanějších automobilů německé značky vůbec. Aby sedan (nebo kombi) střední třídy udržel krok s konkurencí, chystá Volkswagen na léto premiéru již osmé generace Passatu. 

Ta bude pochopitelně stát na modulární platformě MQB, díky které bude sice nepatrně kratší, ale také o 85 kg lehčí. Použitím vysokopevnostní oceli a hliníku při výrobě uspořil Volkswagen 33 kg na karosérii samotné, 9 kg na podvozku, 40 kg na motoru a převodovce nebo 3 kg na elektrice. Jak jsem již předeslal, novinka bude o 2 mm kratší než předchůdce, přesto bude mít, díky kratším převisům karosérie, o 33 mm delší rozvor. Přední sedadla jsou umístěná o 10 mm níže, pasažéři vzadu dostali 26 mm pro své hlavy. Zavazadlový prostor verze kombi vzrostl o 47 litrů na rovných 650 litrů a kromě většího objemu nabídne rovněž dvojité dno a při sklopení zadních sedadel také možnost převozu předmětu o délce až 2,85 metru.

Design navazuje na poslední modely automobilky, tedy nový Golf, Golf Sportsvan nebo modernizované Polo, zároveň si však zachová reprezentativnost a i určitou konzervativnost současného modelu. Standardem se stanou LED diodová zadní světla, ta přední budou u nižších verzí halogenové, výše posazené verze však rovněž dostanou LED diody. Za příplatek budou rovněž k dispozici přední LED diodová světla s automatickou regulací toku světla tak, abyste neoslňovali protijedoucí řidiče.

Kabina nabídne multimediální systém MIB II s barevnou obrazovkou o velikosti od 5,8 – 8 palců a dotykovým ovládáním. Místo klasických budíků zaujme za příplatek místo 12,3palcový barevný displej, který se poprvé ukázal v nové generaci Audi TT. Z asistenčních systémů dostane osmá generace Passatu vše, na co si vzpomenete počínaje parkovacím asistentem, kamerami hlídající 360 stupňů kolem auta, asistentem pro jízdu s přívěsem, systémem varujícím před čelní kolizí, asistentem hlídajícím prostor za autem, hlídačem mrtvého úhlu a konče autonomním brzděním.

Mohlo by vás zajímat:  Modernizované Polo GTI dostalo větší motor

Pod kapotou najdeme pestrou paletu motorů, čítající jak benzínové, tak i naftové jednotky. Vrcholem nabídky bude nový dvoulitrový diesel TDI s dvojitým přeplňováním, výkonem 240 koní a točivým momentem 500 Nm při 1750 ot./min. Tato jednotka dostane pohon všech kol 4Motion a nově vyvinutý sedmistupňový automat DSG. Dalšími volbami mezi diesely budou motory 1.6 TDI s výkonem 120 koní a 2.0 TDI ve variantách se 150, 191 a 240 koňmi. Zážehové motory budou zastupovat jednotky TSI s objemem 1.4 litru (125 a 150 koní), 1.8 litru (180 koní) a 2.0 litru (220 a 280 koní). Novinkou bude plug-in hybridní verze s pohonnou jednotkou z Golfu GTE, která kombinuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 156 koní a elektromotor o výkonu 109 koní. Výsledkem je výkon 211 koní a točivý moment 400 Nm. Udávaný dojezd v kombinovaném pohonu je 966 km, čistě na elektřinu pak až 50 km.

První oficiální obrázky vypustí Volkswagen již začátkem letošního července. Výstavní premiéra pak proběhne v říjnu v Paříži a první zákazníci dostanou sedan i kombi už v listopadu letošního roku. Kromě nich počítá VW také s výrobou terénního kombi Alltrack, čtyřdveřového kupé CC a možná také stylového shooting braku na základech modelu CC.

Zdroj: Volkswagen, autoexpress.co.uk