Známé zlozvyky vůz s automatem jenom ničí. Mnozí vůbec netuší, že něco dělají špatně

Detail Modern Car Interior Gear Stick Automatic Transmission Expensive Car

Vozy s automatickou převodovkou nabízejí svým řidičům především jednodušší a komfortnější cestování. Stačí pouze navolit polohu D a o řazení se už postará samotné auto. I když jízda s automatem se může na první pohled jevit jednoduše, jsou chyby a zlozvyky, které mnozí dělají. A měli by si je odpustit.

Vyřazování

Z vozů s manuálem jsou mnozí zvyklí například na křižovatkách vyřadit na neutrál. A toto řidiči následně dělají i ve vozech s automatem. Na semaforech nebo při krátkodobém stání vyřazují na neutrál nebo do polohy P. Sice nejde o nějaké výrazné poškozování auta, ale na druhou stranu je to zcela zbytečné. Při krátkém stání plně postačí poloha D a brzda nebo funkce Auto Hold.

Mohlo by vás zajímat:  Triky zlodějů aut jsou stále jednodušší. Používají lahev, drát nebo minci

Povolení plynu

Může se stát, že automat nezareaguje úplně adekvátně a při jízdě do kopce drží auto v extrémně nízkých otáčkách. To ztrácí tah, tedy výkon, a do kopcovitého terénu se jenom loudá. Nehledě na doprovodné nežádoucí zvuky motoru. V tu chvíli je jediný správný postup – buď pomocí pádel pod volantem podřadit, nebo prudce dupnout na plyn, aby auto podřadilo samo. Lehká noha je v takové situaci naopak to nejhorší, co autu škodí.

Zdroj obrázku: Freepik

Nepoužívání ruční brzdy

Automatické převodovky sice nabízejí polohu P, která je určená pro parkování, ale měla by se používat s rozumem. Na rovině tento režim samozřejmě stačí. Ale v kopci je třeba auto zajistit i jiným způsobem, nejlépe aktivací ruční brzdy. To by mělo platit v případě opravdu menších kopečků. A úplně nejlepší je si použití ruční brzdy zautomatizovat i na rovinkách a nepoužívat výhradně jenom P.

Mohlo by vás zajímat:  Policie dobře ví, kde řidiči zaplatí nejvíc. Některá místa s radary jsou přímo absurdní

Přeřazování za jízdy

Moderní automaty vám samozřejmě nedovolí během jízdy změnit konkrétní polohu voliče převodovky. Tedy povolí vám měnit mezi D a N, ale už vám nedovolí za jízdy zařadit R nebo P. Pozor ale na dojezdy při velmi nízkých rychlostech. To už by se změna z D na P povést mohla. V tu chvíli si ale můžete zadělat na velký problém s převodovkou. P řaďte vždy až po úplném zastavení.

Zdroj: https://pierrepauldriving.com/avoid-these-7-mistakes-when-driving-an-automatic-transmission-car/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora