Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDI AT – „Plavba se Santa Fe“

Hyundai Santa Fe 08

Jak napovídá samotný nadpis článku, tentokrát prošel naším týdenním redakčním testem opravdový korzár. V automobilce Hyundai si se svou nejvyšší a největší řadou SUV, prodávanou pod názvem Santa Fe, ještě trochu pohráli, tu a tam přidali na délce, tu a tam přidali nějakou tu sedačku a z výrobní linky vyjela její nové Grand verze.

Automobilka, kterou není třeba představovat, neboť lákavé televizní reklamy všichni dobře známe a velká spousta z nás, Čechů, opravdu předraženou tradici nekupuje, tentokrát představila opravdovou vlajkovou loď.

Jak vidno, v tomto článku se budete opravdu velmi často setkávat s loďáckým přirovnáním. Spousta z vás si jistě řekne, že míchat jablka a hrušky se nemá, ale v tentokrát budeme mluvit o případu, který toto moudré pravidlo opravdu potvrzuje.

Začněme motorizací a převodovkou. Naftová dva dvojka se systémem vstřikování CRDI o síle dvou set koní je pro korzár dostatečným agregátem na to, aby zajistil svižný odpich z místa. Zvládá i pružné zrychlení a vyšší než povolené rychlosti s ním překročíte i udržíte velice snadno. Toť při zatížení dvěma lidmi. V případě, že se nalodí přátelé či rodina, je nutné jet s rozvahou a předvídat. Delší brzdná dráha a prostor pro akceleraci je opět velmi podobný plavbě lodí.

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi L200 INVITE + 2.2 DI-D – šestá generace nepřináší jen líbivější kabát

Šestistupňová automatická převodovka se jak v běžném režimu, tak v režimu sport, chová prostě bravůrně. Třetí možný režim jízdy a to Eko, je pak skutečnou plavbou se svěžím vánkem v zádech. Jistě nemluvíme tady o prémiových značkách se svými převodovkami, ale bez zaváhání lze tvrdit, že tato převodovka bude pro vaši jízdu opravdu více než dostačující.

Používané paralely vyvrací snad jen chování auta v zatáčkách. Nasadíte volant do ideální, pardon, požadované stopy a auto skutečně až s překvapivým efektem rádius zatáčky vykrouží. Dokonce nejen to, ale podvozek inženýři seštelovali tak, že očekávaný náklon nenastane. Nebo abychom si rozuměli, nenastane takový, který by při nejmenším znalý člověk při takové mase kil a výšce vozu očekával.

Mohlo by vás zajímat:  Test VOLKSWAGEN GOLF Life 1.0 eTSI DSG - komfortní jízdní projev elektrifikovaného tříválce

Tento korzár pro kapitána a dalších šest členů posádky, ano, verze Grand je sedmi místná. Je vhodné pro cesty za rodinnou rekreací, tak za dobrodružstvím s přáteli. Osobně se nebojím vyzdvihnout i jeho přednosti ryze pro reprezentativní účely. V tmavých odstínech volitelné palety laků v kombinaci s chromovými lištami a lesklými detaily se rozhodně nebude mít za co stydět ani ve společnosti velkých Mercedesů, BMW a Audi.

Při srovnání jejích cen se naopak můžete, ať už s námořnickou dýmkou nebo bez, potutelně usmívat. Cena testované verze je jen něco málo pod 1,3 milionů korun a opravdu si nevybavuji co z příplatkové výbavy v autě chybělo. Namátkou, jízdní asistent (hlídání jízdních pruhů), adaptabilní tempomat, parkovací kamery (i na stranách), automatický parkovací systém, vyhřívaný volant a sedačky, spolu s možností jejich ventilace, panoramatická střecha, elektronické víko pátých dveří, … a na spoustu věcí jsem jistě ani nejmenoval. (Více o výbavě ideálně u dealera Hyundai.)

Mohlo by vás zajímat:  TEST Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC

Závěrem se tedy jen těžko přemýšlí, co by se dalo vytknout. Ve výbavě vhodné snad i pro plavbu přes Atlantik nebyl snad jediný aspekt technického provedení, který by ve srovnání s prodejní cenou nevyhovoval. Uvažujete-li o skutečně velkém autě pro početnou rodinu, posbírejte své nejbližší včetně domácích mazlíčků a jeďte se do nejbližšího autosalony vydat na svou první plavbu v Grand Santa Fe. A-HO-Y.