Hyundai se s Tucsonem vydává do ekologických vod

Hlavní hvězdou stánku Hyundai na ženevském autosalonu je nová generace kompaktního SUV, která si po generační odmlce zase říká Tucson. Jakési „křoví“ mu dělají modernizované typy ix20, i30i40, respektive nová i20 Coupé. A jak velí zelená tradice, na stánku nechybí ani dva hybridní modely, odvozené od Tucsonu.

Prototyp 48V Hybrid dostal své jméno podle 48V palubní elektrické sítě, která má v porovnání s klasickou hybridní soustavou podobnou hospodárnost a čtvrtinové náklady. Základem je konvenční verze, poháněná vznětovým dvoulitrem o výkonu 136 koní v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Tu podporuje elektromotor HSG o výkonu 14 koní, plnící zároveň funkci spouštěče a generátoru, dohromady má tak řidič k dispozici 150 koní a 413 Nm točivého momentu. Součástí hybridního systému, zvyšující hmotnost vozidle jen o 20 kg, je dále invertor, nízkonapěťový měnič DC/DC a lithium-iontový akumulátor.

Mohlo by vás zajímat:  Seat představí úsporný Mii Ecofuel

Druhým koncepčním ekologickým vozem je plug-in hybrid, kombinující vznětovou sedmnáctistovku o výkonu 115 koní se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a elektromotor o výkonu 68 koní, kterému dodává „šťávu“ akumulátor Li-Poly s kapacitou 10,7 kWh. Ten umožňuje ujet více než 50 km čistě na elektřinu. Nejvyšší systémový výkon hybridní soustavy je 183 koní a maximální točivý moment 474 Nm, emise CO2 se povedlo stlačit na hodnotu nižší než 48 g/km! Zatímco elektromotor pohání zadní nápravu, vznětový motor pohání přední kola, SUV tak disponuje pohonem, předních, zadní nebo všech kol. Na poháněnou nápravu má vliv volič jízdních režimů.

Mohlo by vás zajímat:  Renault představil koncept superúsporného auta

Režim Auto dohlíží na maximální hospodárnost všech systémů, Zero Emission Vehicle používá pouze elektromotor, je-li dostačující úroveň nabití akumulátoru, 4WD zaměstnává oba motory k pohonu obou náprav a Sport využívá celý výkonový potenciál Tucsonu Plug-in Hybrid.

Zdroj: Hyundai, Foto: Worldcarfans