Nejčastější závady moderních aut jsou známé. Vyhnout se jim ale nelze

Hands Protective Gloves With Spanners Against Car Engine

Každý chce od svého vozu to, aby do něho jenom tankoval palivo a dále měnil základní nezbytné věci, jako jsou pneumatiky, brzdové destičky a kotouče, olej či rozvody. Ne každému se toto poštěstí, a tak mnoho vozů končí klidně i po pár týdnech od koupě v servisu. Důvody jsou vesměs stejné a bohužel na současném automobilovém trhu nemáme šanci koupit nové auto, u kterého by podobné problémy hrozily méně. A jaké to jsou?

Elektronika

Současné vozy jsou dnes doslova prošpikované elektronikou. A čím více jí je, tím je větší riziko, že se může něco pokazit. Doba, kdy se dalo auto opravit doma v garáži, je minulostí. Obvykle začne svítit kontrolka upozorňující na problém a ten může diagnostikovat a následně opravit jenom servis. Pokud je to v rámci záruční opravy, je kladem alespoň to, že bude vše zdarma.

Mohlo by vás zajímat:  Itálie proti turistům: Zákazy dieselů a povinné sedačky s alarmem

Zpracování vozu

Kvalita zpracování některých vozidel je doslova žalostná. Mnohdy nelícují jednotlivé díly, tu a tam se nějaká část odlepí, něco odpadne nebo se rozpáře šev či spoj. Bohužel důraz na rychlost a efektivitu výroby směřuje k tomu, že podobné nedokonalosti budou stále častější. A ne každý má na to, koupit si vůz s jistotou individuální ruční výroby.

Zdroj obrázku: Freepik

Bezpečnostní problém

Není výjimkou, že čas od času přijde velká svolávací akce. Té se nevyhnula snad žádná automobilka. Obvykle se jedná o bezpečnostní problém, který je třeba vyřešit. Buď kontrolou, nebo opravou. Nutno říct, že výzva k návštěvě servisu mnohé majitele vozů značně rozhodí, zvláště když se tímto způsobem nepřímo dozvědí, že jejich auto nemusí být v pořádku. U nových generací vozů to bohužel může být častý jev.

Mohlo by vás zajímat:  Tuctové auto je volba z rozumu. Přináší mnohem víc výhod než povedený designový skvost

Infotainment

Součástí nových moderních vozů je také infotainment. I ten může být důvodem nežádoucí návštěvy servisu. Není výjimkou, že zamrzne a vyžaduje restart. Také může být běžným jevem nutnost jeho aktualizace, dohrání nových funkcí či obnovení mapových podkladů na aktuální. A ne každá automobilka to dnes umí na dálku.

Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora