Nejčastější závady moderních aut jsou známé. Vyhnout se jim ale nelze

Každý chce od svého vozu to, aby do něho jenom tankoval palivo a dále měnil základní nezbytné věci, jako jsou pneumatiky, brzdové destičky a kotouče, olej či rozvody. Ne každému se toto poštěstí, a tak mnoho vozů končí klidně i po pár týdnech od koupě v servisu. Důvody jsou vesměs stejné a bohužel na současném automobilovém trhu nemáme šanci koupit nové auto, u kterého by podobné problémy hrozily méně. A jaké to jsou?

Elektronika

Současné vozy jsou dnes doslova prošpikované elektronikou. A čím více jí je, tím je větší riziko, že se může něco pokazit. Doba, kdy se dalo auto opravit doma v garáži, je minulostí. Obvykle začne svítit kontrolka upozorňující na problém a ten může diagnostikovat a následně opravit jenom servis. Pokud je to v rámci záruční opravy, je kladem alespoň to, že bude vše zdarma.

Zpracování vozu

Kvalita zpracování některých vozidel je doslova žalostná. Mnohdy nelícují jednotlivé díly, tu a tam se nějaká část odlepí, něco odpadne nebo se rozpáře šev či spoj. Bohužel důraz na rychlost a efektivitu výroby směřuje k tomu, že podobné nedokonalosti budou stále častější. A ne každý má na to, koupit si vůz s jistotou individuální ruční výroby.

Zdroj obrázku: Freepik

Bezpečnostní problém

Není výjimkou, že čas od času přijde velká svolávací akce. Té se nevyhnula snad žádná automobilka. Obvykle se jedná o bezpečnostní problém, který je třeba vyřešit. Buď kontrolou, nebo opravou. Nutno říct, že výzva k návštěvě servisu mnohé majitele vozů značně rozhodí, zvláště když se tímto způsobem nepřímo dozvědí, že jejich auto nemusí být v pořádku. U nových generací vozů to bohužel může být častý jev.

Infotainment

Součástí nových moderních vozů je také infotainment. I ten může být důvodem nežádoucí návštěvy servisu. Není výjimkou, že zamrzne a vyžaduje restart. Také může být běžným jevem nutnost jeho aktualizace, dohrání nových funkcí či obnovení mapových podkladů na aktuální. A ne každá automobilka to dnes umí na dálku.