Nový Ford Focus bude především chytřejším automobilem

Jak už to u automobilek bývá, nejprve se objeví několik špionážních fotografií, potom se objeví krátké video a následně dojde ke slavnostnímu odhalení. Tento postup absolvoval i nový Ford Focus. Model, který nyní slaví 20 let od představení první generace. Od té se liší hlavně tím, jak vyspěl po stránce „chytrosti“. Co nového čtvrtá generace tohoto vozu přinese po této stránce? Na to se podíváme společně.

Mohli bychom se samozřejmě zaměřit i na desénovou stránku, ale u té není zase až co do detailu hodnotit. Jak exteriér, tak i interiér jde cestou moderních trendů, a zároveň nezapomíná a původní design Focusu, ze kterého stále v určitých ohledech vychází. Designově jde tedy o velmi povedené auto, jehož unikáty však poznáte, až ho začnete testovat.

Pojízdné multimediální centrum

Nový Ford Focus není jenom přibližovadlem z bodu A do bodu B. Může na vašich cestách nabídnout i mnoho zábavy. Jeho součástí je kvalitní multimediální systém, kterému dominuje osmipalcová dotyková obrazovka. Jejím prostřednictvím je umožněn přístup k jednotlivým funkcím a možnostem. Pochopitelně nechybí Bluetooth pro spárování s mobilním telefonem a také kompatibilita se systémy Apple CarPlay a Android Auto. Zábava, a to nejenom hudební, je díky Focusu zaručena.

Asistenti, kteří přispívají k bezpečnosti

Když se vůz vyvíjí i z hlediska chytrosti, nesmíme zapomínat na to, že hlavním vývojovým směrem je rozhodně snaha o maximální bezpečnost vozu. A zde se čtvrtá generace Fordu Focus vyvíjí směrem naprosto unikátním. Co nabídne? Když začneme něčím běžným, je to třeba adaptivní tempomat, stejně jako je to systém udržování jízdních pruhů. Zajímavé novinky, které však můžeme považovat za celkem běžnou výbavu.

Nový Focus toho nenabízí ještě mnohem více. Je třeba systém „stop and go“, spolupracující s adaptivním tempomatem, který je funkční ve všech rychlostech – až do 200 kilometrů v hodině. Zapomenout nelze také na rozpoznávání dopravních znače, který lze nastavit i tak, že vás o ní auto informuje, ale také že se jí i samo přizpůsobí – třeba s ohledem na maximální povolenou rychlost.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen ukázal koncept plný displejů

Uvidíte i do zatáčky

Jdeme na světla, která také ukazují svou jedinečnou chytrost. Když by Ford dal do Focusu jenom obyčejné adaptivní světlomety, s funkcí přisvícení do zatáček, oslnil by jen málokoho. Proto přišel s novinkou, díky které ho můžeme označit za skutečného průkopníka. To proto, že jeho LED světla dokážou osvítit konkrétní zatáčku dříve, než do ní vjedete. A to díky přední kameře, která sleduje vodorovné dopravní značení až na vzdálenost 65 metrů. Světla tak nereagují na pohyb volantu, ale na tvar vozovky.

Parkujte i manévrujte s přehledem

Dojeli jste s Focusem na místo a potřebujete zaparkovat? Samozřejmostí je i to, že díky parkovacímu asistentu to bude hračka. Ten zvládne daný manévr jednoduše, na první pokus. Když je řeč o manévrování, nezapomínejte na ty, které jsou neočekávané. Ford myslel i na situace, kdy se během jízdy budete muset znenadání vyhnout konkrétní překážce. V tomto případě vám přijde vhod asistent pro vyhýbací manévr. Opět jde o zajímavou novinku. Nikoliv na automobilovém trhu, ale ve třídě, do které Ford Focus patří.

Chytrá je také motorizace

Když se novému Focusu podíváte pod kapotu, najdete tam osvědčené, známé a celkem dobré jednotky s označením EcoBoost a EcoBlue. Motorizace budou k dispozici v tříválcovém provedení, a to o objemech jednoho litru a jednoho a půl litru. Co je však unikátní, to je systém odpojování válců.

Že se válec odpojuje u více-válcových motorů, to není nic neobvyklého. U tříválce je tato technologie využita vůbec poprvé. A tak se vám může stát, že při neúplné zátěži bude jeden z válců odpojen a vy pojedete skutečně jenom na dva. A výhoda? Samozřejmě další potřebné snížení emisí.

Chytrá praktičnost

Z hlediska inovací toho Ford Focus dokáže nabídnout opravdu mnoho. Na závěr se podívejme ještě na dvě chytré vychytávky, které přispívají k praktičnosti. Nejde sice o žádné unikáty, ale je dobré, když je ve voze máte. Tou první je head-up displej, který promítá důležité informace přímo do vašeho zorného pole. Druhou vychytávkou je snadné otevírání zavazadlového prostoru, díky čidlům, které jsou umístěné pod nárazníkem. Stačí pohyb nohou a víko se otevírá.

Komentáře