Trh s ojetými auty je lidově řečeno vyluxovaný, opravdu kvalitních kousků je na něm jako šafránu. Majitelé slušných vozů, které se v minulých letech na sekundární trh dostávaly, v současnosti nemají motivaci auta prodávat. A naopak potíže s dodavatelskými řetězci automobilek, dlouhé dodací lhůty nových modelů a v neposlední řadě také dvouciferná inflace přivedly na trh s ojetinami i kupce, kteří by v jiné době raději dali přednost zbrusu novému autu. Zdánlivým vysvobozením by se mohly stát firemní flotily, ale právě to jsou auta, kterým je lépe se vyhnout. V tomto článku prozradíme proč.
Auta bez údržby
Velké firmy většinou svůj vozový park obnovují každých několik let tak, aby byl pokud možno reprezentativní. Málokdy se tak stane, že auto u firmy vydrží déle než pět let. Firmy mají tendenci odprodávat starší kousky už někdy po třech letech, a přestože se tento interval od covidu o něco prodloužil, firmy se stále ještě zbavují skoro nových aut. Ale právě kvůli tomu šetří na jejich údržbě, která je skutečně jen minimální. Důsledky nedostatečné údržby se totiž většinou projeví až po prodeji auta, a tak se s nimi potýká někdo jiný.
Řidiči bez zodpovědnosti
A podobně k autům přistupují také jejich řidiči. Bez ohledu na to, zda jde o vůz sdílený více zaměstnanci, nebo auto, které má k dispozici jen jeden konkrétní pracovník, jenž jej může využívat i k soukromým účelům, k firemním autům se až na výjimky chovají jejich řidiči poněkud macešsky. Nemají za ně totiž prakticky žádnou zodpovědnost.
Dobré kousky se prodají interně
Pokud by se navíc mezi prodávanými firemními auty objevilo nějaké, které by opravdu stálo za koupi, pořídil by si ho některý z dobře informovaných zaměstnanců firmy. Pro kupce i prodávajícího je to pochopitelně jednodušší, než kdyby firma auta přeprodala autobazaru nebo se jich pokusila zbavit vlastními silami.
Zdroj: https://www.caranddriver.com/auto-loans/a41866884/best-place-to-buy-used-cars/