„Tuhle částku vám neuhradím. Objednal jsem přezutí, ne doplňkové služby,“ naštval jsem se v pneuservisu

7562

Přezutí v pneuservisu nemusí být vždy výhodné. Sice lze očekávat rychlou profesionální práci, ale ta se může podepsat na tom, kolik za ni zaplatíte. Na fakturách může být něco, o co nikdo nemá zájem a jde jen o způsob, jak oškubat zákazníka.

Návštěva pneuservisu je pro mě nutnost, protože sám si kola přehodit nedokážu. Ne že bych snad neuměl vyměnit zimní sadu za letní nebo dát auto na hever. Já mám totiž jenom jednu sadu disků a k přezutí tedy nemám odpovídající vybavení. Takže musím dvakrát do roka do pneuservisu. A obvykle to nechávám na poslední chvíli, což znamená i to, že vybírám dílnu podle toho, kde je co nejdříve volno.

Mohlo by vás zajímat:  Řada řidičů po zaparkování nesrovná kola, a tím riskují vážné poškození vozu

Standardní ceny mají podobné

Co mě primárně zajímá, jsou ceny za přezutí. Vlivem konkurence jsou ceníky vesměs hodně podobné a liší se maximálně v desetikorunách. Ceník si samozřejmě vždy před návštěvnou zkontroluji, abych nebyl překvapen. Přesto se mi minulý týden stalo, že mi byla naúčtována mnohem vyšší částka, než jaká měla být. A jsem přesvědčen, že to nebyla moje chyba.

Chtěl jsem jenom přezout

Jediné, co jsem po pneuservisu chtěl, bylo přezutí pneumatik. Tedy sundání zimních z disků, nasazení letních. A dále také vyvážení a dohuštění na potřebný tlak. A nasazení na moje auto. Jednoduché úkony, které mi byly předchozí roky vždy účtovány tak, jak měly. Zkušenost z minulého týdne ale byla jiná. Zjistil jsem, že když pneuservis chce, může klidně svého zákazníka oškubat.

Mohlo by vás zajímat:  Klimatizaci až jako poslední. Auto v létě nejlépe vychladí jednoduchý trik

Je to náš výhodný balíček

V hlavě si propočítávám, kolik mě bude přezutí stát. Mezitím, co se pracuje na mém autě, odcházím do kanceláře vše zaplatit. Ale ta částka na faktuře je nějaká vysoká. Prohlížím si ji detailně a nacházím zde 4× zaúčtovaný servisní balíček, který stojí 150 Kč. Ihned se ptám, co to znamená.

Dostávám odpověď, že služby, jako je umytí pneumatik, jejich zabalení, kontrola TPMS či měření hloubky dezénu. Okamžitě kontruji: „Tohle vám platit nebudu, to si účtujete neoprávněně.“ Ještě několikrát mě přesvědčovali, že jde o výhodný balíček služeb, jejichž samostatný součet stojí daleko více. Znovu odmítám a vyhrožuji, že nezaplatím nic a s vozem odjedu. Nakonec byla faktura upravena a auto přezuto. Ale stálo mě to hodně nervů si vyhádat, abych opravdu dostal a hlavně zaplatil jenom to, co jsem si objednal. Příště vím, že budu trvat na písemném zakázkovém listu, i když jsem přesvědčen, že na mě kvůli pár stovkám budou koukat divně.

Mohlo by vás zajímat:  Ostatní země jdou tvrdě proti stáčení tachometrů, ale u nás v ČR si z toho nikdo nedělá těžkou hlavu

Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek

Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora