Tuzemská Škoda chystá velké změny! Naprostou bombou bude Octavia Coupé

Česká automobilka Škoda, pod záštitou koncernu Volkswagen, by ráda prodala v letošním roce více než milion vozů. Dokonce v roce 2018 chce dosáhnout prodejního cíle 1,5 milionů vozů. V současné době se výnosy z prodejů pomalu ale jistě blíží k hranici 7%, o čemž si může řada automobilek nechat zdát. A nutno říci, že Škodovce se daří také v Německu, na mateřské půdě koncernu Volkswagen. Pokud však Škoda chce docílit zmiňovaného plánu, musí obměnit během pár let své portfolio modelů.

Dle německého AutoBildu to vypadá, že Škoda se toho opravdu nebojí a v podstatě vše sází na crossovery a SUV. Momentálně portfolio „okřídleného šípu“ nabídne celkem šest modelů – Citigo, Fabia, Rapid, Octavia, Yeti a Superb. Vedení automobilky by se rádo dostalo během následujících let nejspíše na osm až devět modelů. Pochopitelně veškerá technika i motory budou převzaty od Volkswagenu, což není žádným překvapením a děje se tak vždycky.

Vrchní představitelé tuzemské značky mají jasno, nechtějí novými modely pouze zvednout prodejní čísla, ale také zlepšit image samotné automobilky. Takovou první vlaštovkou by se měla stát nová pětidvéřová Octavia Coupé, jenž bude disponovat v kabině o něco menším prostorem než je k dispozici u Mercedesu CLS nebo BMW řady 6 Gran Coupé. Startovací cenu prozatím neznáme, ale premiéra by se měla odehrát na konci roku 2015. Bohužel však pomalu končí éra šestiválcových motorů, proto pod kapotou bude k mání nový přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu kolem 300 koní. Na své si přijdou i fanoušci vznětových motorů, Octavia Coupé nabídne nejsilnější dvoulitrové TDI s výkonem přes 200 koní. Upřímně, my se v redakci na novou verzi Octavie velmi těšíme!

Mohlo by vás zajímat:  Lancia posílila diesel 2.8 CRD v modelu Voyager

Na druhé straně barikády, přesněji v kategorii cenově dostupných modelů, bude vyčnívat současné malé Citigo s tříválcem a třetí generace modelu Fabia, jejichž zbraněmi budou úsporné motory a samozřejmě i nízká cena. V budoucnu by se měly stát hlavními prodejními trháky Rapid Spaceback, připravovaná Octavia Coupénový Superb. Na začátku roku 2015 se představí nová Fabia Combi, která dorazí se zkrácenou zádí, ale přitom vnitřní prostor bude zachován. Šéfdesignér Jozef Kabaň slibuje také prodlouženou střechu skrze zadní okno, jako to v současné době nabízí Rapid Spaceback. Nicméně i pod kapotou nové Fabie můžeme očekávat tříválcový motor s větším výkonem a nižší spotřebou paliva.

Mohlo by vás zajímat:  BMW modernizovalo celou řadu 5

Vedení českého výrobce automobilů se shodlo také na tom, že v dnešní době jsou MPV ze hry a módním trendem jsou crossovery. V praxi to znamená, že model Roomster nedostane nástupce, jelikož není na něj v portfoliu místo. Doslova kosmickou rychlostí se rozvíjí segment crossoverů a SUV, proto není divu, že Škoda plánuje nástupce modelu Yeti. Ten by měl trochu povyrůst a samozřejmě bude opět postaven na základech Volkswagenu Tiguan. Krom toho máme také očekávat oblejší tvary karoserie a nové označení vozu – momentálně se hojně mluví o názvu Sherpa.

Co se týká sedmimístného Snowmana, ten dorazí v roce 2016 na platformě Tiguanu XL a velikostí by se měl zařadit po bok Hondy CR-V, Hyundaie ix35 nebo Nissanu Qashqai. Avšak neradujte se, bude určen zejména pro ruské a čínské zákazníky. Díky zvětšení Yetiho, respektive uvedení modelu Sherpa, se naskytne v portfoliu mezera, kterou je potřeba zaplnit. Konkrétně se pod středně velké SUV zařadí crossover, který bude sourozencem Volkswagenu Taigun a stane se tak novým entry-modelem, který bude konkurovat například Nissanu Juke, Renaultu Captur, Peugeotu 2008 nebo nedávno představené Hondě Vezel.

Doslova revoluce nastane u vlajkové lodi značky Škoda. Současný model Superb nabídne luxus a velkou porci prostoru, ale u nástupce se hranice posune zase o něco dále. Pochopitelně i nová vlajková loď, jež dorazí během roku 2015, bude postavena na platformě již osmé generace Volkswagenu Passat. Oproti stávajícímu Superbu nabídne jeho nástupce především prodloužený rozvor, sníženou střechu a větší šířku automobilu. Zkrátka by měl vynikat podobnými proporcemi jako aristokratický Jaguar XJ. Připravovaná vlajková loď se stane konkurentem například pro Mercedes-Benz třídy E nebo BMW řady 5 a nutno říci, že bude mít opravdu co nabídnout. Bohužel známý šestiválec odejde do důchodu, avšak místo něj nastoupí plug-in hybridní soustava (převzatá od Passatu), která bude disponovat nízkou spotřebou paliva a téměř identickým výkonem jako dosluhující šestiválec.

Mohlo by vás zajímat:  Ryzí závodní technologie pro nejvyšší výkonnost v motorsportu i na silnici: Nové BMW M 1000 RR

Upřímně řečeno, Škoda mne touto vizí velmi mile překvapila a vůbec bych se nedivil, kdyby dosáhla v roce 2018 avizovaného prodejního cíle 1,5 miliónů vozů. Po uvedení všech plánovaných modelů v sériové podobě se dle mého názoru velmi zvedne prestiž automobilky a konečně nebude tou „ušlápnutou“ značkou. Avšak stále postrádám v portfoliu nějaký ten sportovnější model, třeba se nakonec taky dočkám…

Zdroj: Autobild