Teploty už jsou dostatečně vysoké, a tak by za běžných podmínek měli řidiči jezdit na letních pneumatikách. Řada z nich je vybrala podle jednoduchého klíče. Prošla si testy pneumatik a vybrala tu značku a ten model, který vyšel nejlépe. Málokdo si při tomto výběru ale uvědomí, jak zavádějící testy pneumatik vlastně jsou.
Hodnotí se mnoho věcí
Důkladné testy pneumatik provádějí především různé zahraniční autokluby. A tak mnozí zájemci o letní nebo zimní obutí podlehnou tomu, že pneumatika byla skutečně otestována, jak nejlépe mohla. I proto, že se často testuje celá řada věcí, jako například přilnavost na suchu i na mokru, opotřebení, ale i hlučnost. To vše vede k výsledné známce, která může být výborná, ale i nedostatečná.
Kdy se pneumatiky testují?
A kdy se vlastně takové pneumatiky testují? Obvykle je tomu vždy před sezonou. Výrobci přicházejí s novými modely, sklady se začínají plnit správným sezónním obutím a jednotlivé autokluby a organizace začínají pneumatiky testovat. Řidič potom má v rukou výsledky pneumatik dostupných pro danou sezonu. Pneumatik nových, jetých opravdu jenom krátce a minimálně.

Jak dlouho vlastnosti vydrží?
Pneumatiky, je jedno jestli zimní, nebo letní, máme na autě i několik let. A najedeme s nimi i několik desítek tisíc kilometrů. A mají své vlastnosti, které potvrdil test, i později? Budou stále nejlepší, až s nimi najedeme 10, 20, 30 nebo více tisíc? Budou stále nejlepší druhý, třetí či čtvrtý rok?
Jak by měl vypadat správný test?
Odpověď je jednoduchá. Konkrétní model pneumatik obvykle na trhu vydrží několik let. Právě proto by se měl testovat i po letech reálného provozu. To, že je pneu skvělá v den koupě a pár měsíců po ní, je většině řidičů k ničemu. Je zajímá, co bude potom. A tuto informaci se bohužel nikdo nikdy nedozví. Zbývá jediné – doufat, že si dobrá pneumatika své vlastnosti pokud možno zachová co nejdéle.
Zdroj: https://www.firestonecompleteautocare.com/penny-tire-test/, https://www.tirereview.com/tire-testing-process/